Satu Haribulan Ramadhan

Selamat berbuka kawan kawan. ada ke aku ni kawan. hehehe. aku tulis aku ketawa sendiri.gile dah budak ni. bior le. janji aku tak usik orang. semalam first puasa. aku gi lepak dengan amy. mulanya ada benda nak buat. pastu pusing pusing. waktu pun tak berapa mengizinkan. so aku dan Amy pun decide gi Shah Alam. nak tgk keadaan di sana. tgk je le.



Photobucket




Dalam pada perjalanan nak membuat sesuatu, aku ternampak bende alah ni. van kemek dah kering tepi hiway. cantek je melekat...

Photobucket

Entah napa masih terbiar kat situ, ngak tahulah. nak bagi orang berwaspada kot. tapi daripada nak berwaspada aku perhatikan lebih banyak kete lalu lalang makin perlahan. sebab nak tengok van kering ni.


Photobucket

Lepas pada aku dengan amy dah hilang akal dan arah. tak semena mena idea nak gi Shah Alam.  ahhhhh jom lah. layan je.. puasa puasa pusing pusing je ...

Photobucket

sampai Shah Alam, wah macam biasa dekat pukul 5. jalan dah mula jem. kete berduyun duyun lapo nak balik buka puasa.

Photobucket

aku masih lagi dengan amy nak mencari sesuatu sementara waktu berbaki untuk berbuka. jalan jalan lah lagi. bukan selalu dapat begini. esok lusa harta dunia tiba. tak sempat jalan jalan alasan sibuk setiap masa.

Photobucket

Sementelah aku dan amy membuat pemborakan di dalam kereta. nak cari cari tempat puasa dan juadah cuci cuci mata. Vroooommm.. aku dua orang budak yang lapo nak beli juadah rasanya. kemain lagi kau ye motong motong jalan kecik macam ni.

Photobucket

Ramai orang kat paso Ramadhan seksyen 13 (stadium Shah Alam). bermacam juadah diniagakan. tapi aku dengan amy jalan jalan tgk je le. satu hapah tak de beli nya...

Photobucket

Kalau dah boring nak buka puasa dengan juadah yang dah bertahun tahun lu orang rasa. boleh le try belon. buka puasa dengan belon pun sedap. sebab tu pakcik ni jual belon. tak de la. aku gurau je.. jangan marah le. aku orang kampung..

Photobucket

Sodapnya air bukan kepalang, kene sebungkus dahaga pun hilang. tapi tak boleh sebab puasa. belum tiba waktu berbuka. kebanyakan aku tgk kat paso Ramadhan ni lebih yang mencuci mata tgk juadah je. tapi ada juga yang beli le.. tak macam aku dengan amy. tgk je. nak beli tak tau mana satu. sebab apa tu. .. sebab nafsu...

Photobucket

Sekonyong konyong aku dan amy pusing pusing. ambik gambo. aku dengo satu suara pompuan cakap 'kat tempat macam ni pun nak amik gambo'...eeeeeeeeeeeee haiiiii.... kemain bercakap ye. tak le aku marah. cuma pelik bagi aku. sebab ada ke tempat tak leh amik gambo selagi tak de signage kata tak boleh. sama juga macam tak boleh ke kita sedut udara kat dalam jamban. boleh tak boleh kene sedut juga kan. sama macam amik gambo. boleh tak boleh .. kalau aku suke nak amik.. aku amik le.. ini le tiga sekawan yang cakap tu.. heehe jangan marah.. haaaaaaaaaaaaa...! try le.. jangan sedut udara dalam jamban.. tgk apa jadi. ye dik...

Photobucket

Time aku dan Amy nak blah dari paso Ramadhan tanpa sebarang pembelian. alamak. ada kete blok kete aku nak keluar parking le. budaya ni kan biasa. rilek le.. saje je kasik cite. double, triple parking ni kan cara kita. ye tak.. ye le tu..!!! nyusahkan aku nak kuar je. jangan le gitu. kita kan masing masing ada lesen. kalau tak de lesen pun ada fikir bukan.. jadi fikir le kawan.  tak mau lawan. lain kali kata le kalau emergency kan ke payah..  :)

Photobucket

Lokasi berbuka aku dan Amy, dan tak tau sangat mana mau pergi. Amy tanya aku, mana best buka. aku jawab tempat 'banyak student' le...

Photobucket

Last last tersangkut berbuka di seksyen 2. boleh alhamdullilah. macam aku cakap Mie. tempat 'banyak student'. hehehe ini le tempat die. hehehehe..

Photobucket
ini la kuih muih Amy buka puasa

Photobucket


Photobucket



Selamat berbuka puasa. penyudahnya amy abis sepinggan. aku punya usik tak sampai separuh rasa. apa pun alhamdullilah. kenapa aku tak abis makan.. amy tau jawapannya. :)

3 comments:

  1. tak abis makan sebab sakit tua... perut dah tak kuat...wakakaak

    ReplyDelete
  2. hikik...klakar. ksian kt 3 skawan tu da jd model param. msti bengang kalo dia jumpe photo ni :-d

    ReplyDelete
  3. hehehe, harap tiga sekawan tu jangan le marah. gurau gurau je.. hehehe thanks.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails