Kurma... Subhanallah...

salam amy dan kawan kawan semua. aku baru pas balik berbuka tadi. tak de apa sangat aku nak cerita. aku cuma nak berkongsi. aku sebenarnya adalah seorang pesakit gigi berlubang. pesakit ke.. sakit je.. lantak la situ. aku nak bagitau sepanjang aku sakit gigi berlubang. aku minum minuman sejuk atau manis, atau makan bende manis. kesakitan perlubangan gigi amat terasa dan ketara.


gambar hiasan walaupun bukan hiasan. dan ini bukan gigi aku...
  
ingin aku mengertikan pada kalian tentang kesakitan gigi ini pabila terkena kemanisan.. ya amat... sakitnya ibarat terkena duri besi keluli yang dipanaskan di perwaja steel. sakit pedih, sakit, pilu dan dukacita. ibaratnya seperti ada budak kecil kencing di muka sendiri sewaktu ingin makan durian. semestinya budak itu akan dicibirkan semahunya...


namun pada hari ini ketika daku berbuka.. daku memakan kurma manisan yang pelbagai. walau kurma itu manis.. terselit di celah perlubangan gigi ku.. namun subhanallah. tidak aku merasakan keperitan sakit akibat perlubangan gigi. lantas ke terfikir kekuasaan Allah. Subhanallah. kurma yang semanis ini tidak beri erti sakit pada gigi daku. tapi gula dan manisan dunia yang lain amat memeritkan.. 


ini memang gambar hiasan...


aku bersyukur padamu ya Allah. Subhanallah. makanlah kurma di waktu berbuka walau gigi kalian punya sakit perlubangan.


Amin...

8 comments:

  1. zann ada kurma lebih.. heheheh

    ReplyDelete
  2. betul2..maknan terbaik...yang mana kalau org barat mereka sebenarnya yang makan makan mulia ini..

    ReplyDelete
  3. bemie.. ada .. meh le datang umah.. tak pun ahad. kita buka asam pedas lagi.. mudah mudahan murah rezeki.. alhamdullilah

    ReplyDelete
  4. zaujahafis.. ye betul.. subhanallah. mmg berkat insyaAllah. kita kadang yang tak perasan perkara sebegini. terima kasih. dtg lagi.

    ReplyDelete
  5. hurmm..itu lah kuasa tuhan.

    http://black-roses92.blogspot.com/2010/08/syukurilahterimalahhargailah.html

    trimas.. ;D

    ReplyDelete
  6. black roses.. ye betul tu.. alhamdullilah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails