On The Run...

salam berbuka, tiada apa yang menarik dari aku cuma ingin berkongsi rasa... nasik ayam kegemaranku. antaranya di On The Run...






hari ni aktiviti beli warna yang dipesan customer.. warna dalam simpanan tak de..warna apa.. warna nak print baju le.. so aku setel dengan customer. jalan jalan cari kaler...



on the way balik rumah, rasa nanti malas nak keluar lagi lah.. jadi aku singgah On The Run cari juadah... nasik ayam yang sodap...


jam baru 4.30.. macam awal lagi lah.. tapi sebab fikir malas nak keluar jadi terus beli lah.. RM4.90 harga nasik ayam ni..air kene amik sendiri kata jaga kaunter ni...


cup yang mana aku tanya.. "yang small ye... yang small je..." jawab die...eleh aku tau le.. takkan aku nak bedal yang beso pula...small small le.. aku ambik cup aku isi sendiri le...mungkin agaknya baru 4.30 petang.. die ingat aku tak puasa terang terang.. belum waktu dah beli nak mentedarah sorang... apa le.. aku pun puasa...


bile senja, azan berkumandang... aku buka nasik ayam yang sedap bukan kepalang.. ku bedal licin tinggal tulang.. tapi timun aku tak makan.. sebab bukan aku punya kesukaan.. biasa yang tukang abis kan..bini aku je.
 .

ini le timun yang tertinggal bersama tulang yang isinya habis ku bedal...nak bazir sangat tak baik le.. tuhan bagi rezeki. kita makan sebaik baik nya...


tapi bende aku tak leh lupa.."yang small ye.. yang small je..." ye aku tau le...


.
selamat berbuka untuk aku, bini dan keluarga.. serta sahabat handai saudara mara.. dan kawan kawan semua. selamat le.... on the run.. nasik ayam sodap..

6 comments:

  1. sedap mie.. aku suke nasik ayam style ni.. macam kat gemas.. kat chicken rice shop, kat bukit bintang.. kat on the run ni.. tu yg aku suke.. style hainan ke..hainam.. hailam ke.. apa la. style chinese punya.. sedap.. aku kan 1 Malaysia.

    ReplyDelete
  2. sedapnye... sayang kat timun tu... hihi

    ReplyDelete
  3. balik raya nanti mia kene try jugak laa nasi ayam nih

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails