ANAK BUKAN UNTUK DISEMBELIH...

salam berbuka.. entry aku hari ni sebab aku baca satu story.. sadis.. ngeri tak sampai ati...anak bukan untuk disembelih... aku ingat paling ngeri pun masa kecik dulu waktu kene sunat.. tu pun sakit.. inikan pulak kene sembelih.. subhanallah...


"wei budak... jangan takut sikit saja.. yang hujung je. .bukan semua"



"tapi pisau tu tajam macam boleh sembelih aku je..."

ini adalah sebahagian aktiviti persunatan melayu lama.. sekarang dah macam macam cara.. ketik ketik dah putus dua.. balik dan boleh berlari main bola semua... dulu cuba le..



"jangan takut.. pas potong aku belanja kau makan"

tapi takut tak takut.. semua kene layan.. kalau tak sunat.. kepala tenggelam nasib la tuan punya badan.. tapi sunat tak..lagi sakit baca artikel bukan bukan setiap hari.. apa nak jadi dunia hari ni.. aduhaiiiiiii jangan le macam ni...


"meh.. aku jampi buang badi... nanti jadi kuat badan sihat.."

ada yang kata dengar suara dari celah pintu.. suara cakap macam macam suruh buat ini itu.. suara apa ke jadahnya selain daripada suara hantu.. suruh lu jadi gile tikam sana sini bunuh satu satu.. subnahallah...



"nama aku adib..."

sayang anak tangan tangan kan.. kalau gile sendiri tanggung la tuan punya badan. jangan anak jadi taruhan.. sebagai penyebab jadi sesalan..



"nama aku adam.. aku abang adib..."

sekian luahan sebagai pedoman.. aku cakap ingatkan diri sendiri, keluarga dan masa depan. semoga kejadian ini jadi pengajaran.. bersama kita.. pegang amanah yang tuhan berikan.. subhanallah.. ingatan untuk aku...

2 comments:

  1. comel nya adam ngn adib tu.

    ada org sembelih ank ke?

    ReplyDelete
  2. pooh.. haah.. comel adam dan adib.. ada kes dalam paper.. cuba cari lewat awal minggu ni..kat pantai timur.. subhanallah.. insyaAllah ada lagi berita tu kat arkib paper mana mana..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails