BUDU dan AKU...

salam petang, salam lepas berbuka..hari ni aku ada kerja sendiri yang belum dibereskan lagi.. lama tak buat..kene buat juga.. nanti lupa..tapi alhamdulillah sempat ngadap waktu berbuka.. sedia makan alas perut ala kadar sahaja...






hari ni puasa dah macam hari raya...orang buka puasa kat hotel, kat restoran mewah, 'RM' puluh puluh paling murah..kuih warna warni hidangan hantaran juadah...makan kenyang kenyang jangan nanti sampai termuntah...




tapi tak pe lah.. masing masing punya duit.. masing masing punya suke.. time aku tak berduit aku bukalah kat rumah sahaja. tapi apa aku dapat.. aku fikir aku cerita.. waktu macam ni buat kita fikir orang lain juga...


kadang bila kita fikir payah.. kita fikir busuk ada baik juga.. kita tengok bawah bukan kita sorang sahaja. ada lagi susah lagi payah lagi derita.. syukur pada Allah apa ada kita bedal je le...




tak semua orang suke makan budu.. benda busuk, hanyir, geli mesti makan tak lalu.. tapi aku suka... berbuka hari ni ada budu.. aku bedal budu dan nasik serta telur goreng kicap manis sesudu...




Penemuan baru  membuktikan budu punya glutathione sebagai bahan antioksidan, mengeluarkan sisa toxic dan meningkatkan daya tubuh badan... dapat memerangi pelbagai penyakit menghalang kanser. Kenyataan ini bukan aku bedal tapi wikipedia sebagai sumber...



jadi.. janganlah segan makan budu.. budu berkhasiat biar rupanya banyak tak lalu.. budu sodap.. makan budu badan kuat..anda tetap hebat walau makan budu.. cuma gigi aku masih sakit lagi... selamat le...

2 comments:

  1. gua suke budu!sape ckp sume org xsuke...gua addicted tau.hahhaha

    ReplyDelete
  2. gua pun suke.. bagus le makan budu. sihat dan kuat.. ada juga orang tak suke.. tak semua le.. lua dengan gua suke budu cantek le... hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails