Mee Goreng Lambak, Tepung Pelita dan Karipap Sardin...

Salam berbuka, hari ni penat tak larat nak masak.. bgtau bini beli je kejap lagi..6.15 dah kuar rumah cari menu buka hari ini. dalam kepala tak tau nak makan apa lagi..




sampai bazar ramadhan, ramai orang berpusu beli itu ini..aku jalan lemah longlai.. napa penat sangat hari ni...bukan ke aku muda lagi..hehehe..penat betul la..nak taip pun penat ni...


jalan kaki niat hati nak beli cendawan goreng.. mak aiiii orang datang lagi awal beli semua habis kering...alamak.. apa aku nak beli lagi ni.. bedal je le apa ada depan mata ikut gerak hati...


ohh teringat aku suke karipap sardin...tanya satu kedai .."bang bape seketul"..."singgit tiga" jawabnya.. ok le.. saya beli tiga juga le..


biasa bulan puasa.. kuih tepung pelita memamg sinonim.. aku pun amik kesempatan nampak depan mata beli terus le...5 ketul RM2. ehhh ok le...kuih bulan puasa....


balik umah tak tau buat apa.. sementara tunggu buka.. amik kamera.. tekan tekan ikut suka..


lagi satu aku ternampak mee goreng lambak.. macam sedap la pulak. beli le sebungkus buat rasa jangan tidak..


uhhh berkilat la mee ni.. last last aku buka lewat seminit sebab asyik amik gambo itu ini...


alhamdullilah... rezeki hari ini.. ku bedal mee sampai licin semua sekali..




selamat berbuka puasa.. untuk aku, bini dan keluarga serta sahabat handai dan rakan taulan semua.. selamat le...

12 comments:

  1. kompas, tunggu wife balik nnti lah masak cendawan goreng. hehe..

    ReplyDelete
  2. ugly.. raya ni die tak balik le.. aku gi sana. .duduk sana raya.. tgk apa kuih orang sana.. nanti aku promosi kat sini.. cantek.

    ReplyDelete
  3. wah...wife dah balik ek...suke la tuuuu....

    ReplyDelete
  4. cikgu .. mana ada balik.. die kat sana lagi.. sy sorang je sini.. raya kat sana nanti.. duk sana je. buka pun beli je skrg ni.. hehehe

    ReplyDelete
  5. amira.. ye betul tu. .sodap sekali

    ReplyDelete
  6. kompas.. ko tak cerita pun air apa.. aku tak dapatbyangkan sepenuh jiwa.. dah bygkan cantek tadi.. last sekali nak minum air tak tau air apa.. potong stim laaa... baik ko cakap cepat.. aku nak sambung menghayati ni...

    ReplyDelete
  7. haah le.. bemie.. aku lupa le.. air mata kucing le. tapi kurang sedap sgt yang aku beli ni.. air mata kucing.. sampai jadi itam.. lama sangat kot die simpan...

    ReplyDelete
  8. ooo itu macam yer.. jap.. aku bygkan.... (ok2 aku dapat feel rase tak sedap tu.. pastu aku bilas ngan air masak.. heheh)

    ReplyDelete
  9. ok ngam.. kurang sikit air tu tadi.. sebab tu aku lupa.. hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails