Italiano Resepina...

Salam sejahtera.. seketika aku berhenti rehat.. daripada kerja kerja cetak yang masih berbaki belum dibuat.. rasa lapo bukan kepalang.. borak borak dengan Bemie.. lapo semakin mendatang...




makin lama makin lapo..tanya bemie.. nak makan apa.. asyik roti je... sesekali test nasik le...baru syok terangkat terasa... tapi nasik asyik lauk lauk je.. tak best le.. apa kata try nasik italiano.. citarasa italy satu dunia...


Bemie tanya macamana.. aku jawab. ala nasik biasa je.. tapi disulam bawang goreng.. letak kicap baru rasa.. rasa Italy resepi tak tau dari mana.. sebab sejak kecik memang ini le makanan aku... selalu ... dari dulu...


aku panggil ni masakan 'italiano resepina'...buatnya tak susah.. kau potong je segala jenis bawang berapa jenis tak kisah la..


kau potong sekali cili tak kira besar kecik ke.. asal apa je nak rasa.. potong potong masukkan sekali je...


agak agak nak hangit sebelum hangus angkat le.. orang Italy memang ini makanan die time menuai kopi..tak tau le betul ke tak. sebab aku tibai je ni...


bila dah hangit hangit.. angkat.. letak kicap sekali.. die punya kaler berseri warna warni.. rasa ikut tekak le. kalau suka pasti nak buat lagi..


makan le dengan nasik..


air pula sempena orang Italy tuai kopi.. kita kene nescafe dari ladang teh cameron highland..biasa cameron keluarkan teh.. tapi ini nescafe.. sebab apa.. sebab aku saje nak namakan nya nescafe cameron hingland.. nampak sedap sikit.. melekat dan melekit....



sekian juadah  'Italiano Resepina'... suka kalu.. buat le .. selamat makan untuk aku.. dan selamat semua.. nak sambung keje semula...

9 comments:

  1. yesss itali kite arini... sambil kita kene nescafe dari ladang teh cameron highland. heheheh

    ReplyDelete
  2. @bemie.. italy.. citarasa kene world.. sesekali makan makanan italy pun layan.. silakan..italiano resepina...

    ReplyDelete
  3. @senget.. sedap kalau lapo.. cubalah. italiano resepina..

    ReplyDelete
  4. mmg itali sungguh...hehe. senang n cepat

    ReplyDelete
  5. @ugly....hihihihi ye betul..sesekali mkn mknana italy syokkk...hahahaha italy la sangatttt

    ReplyDelete
  6. @kopimacy.. silala makan.. hehhe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails